Give away #2

Jeg vil gerne trække lod om denne super lækre LCHF bog.

I denne bog “Spis dig glad & mæt” som lige er blevet udgivet,  får du opskifter på bl.a. Pizza, lasagne, brød, desserter og uden stivelser som bare smager godt!! Har selv lavet et par retter fra bogen. Må sige at jeg er så høj over hendes bog, den gør virkelig en/mig helt glad inde i mit lille mad hjerte.

Hvis man så ikke helt ved hvad LCHF er og hvordan det fungere så der er en let forstående tekst om hvordan LCHF virker på din krop i tekniske termer. Der bliver også forklaret, om hvor mange kulhydrater det er godt at spise, og ikke mindst besvarer Jane på nogle spørgsmål som oftes stilles om LCHF.

Skærmbillede 2013-05-16 kl. 20.22.42

Alt hvad du skal gøre er bare:

  1. Lod. – Skriver i kommentaren på dette indlæg el. facebook siden, hvad der er dine bedste sparetips  eller tips til mad/køkkenet. Som f.eks. kunne være “Jeg har altid stående en vandflaske i køleskabet, så ikk jeg skal lade vandet løbe i lang tid for at få det kolde vand”
  2. Lod. – Liker facebook siden og bliver fast læser

Min give away slutter d. 31 Maj

– Vinderen får direkte besked og skriver det også på hjemmesiden/facebook siden

Held & Lykke herfra

12 thoughts on “Give away #2

  1. Jeg pakker som regel rester ned (hvis der er nogen) enten i fryseposer eller til madpakken næste dag. Og ellers får hundene resterne, så er det jo aldrig spildt! 🙂
    Har jeg lidt fløde/hvidvin/rødvin som snart skal hældes ud, hælder jeg det i isterningebakker/poser og dermed har jeg nogle dejlige isterninger der kan bruges til næste omgang sovs/suppe etc.
    Håber jeg vinder bogen! Det er helt klart en jeg ønsker mig.
    *Jeg krydser fingre*
    Mvh. Pennie 🙂

  2. 2 lodder her 🙂
    Jamen, sparetips? Generelt er madspild jo en ækel ting. Jeg forsøger så vidt muligt at bruge resterne fra aftensmaden i næste dags frokost – eller spise det til aftensmad kombineret med noget andet, hvis ikke der er nok. Eller fryse det ned med det samme, så der er en enkelt portion til en anden dag. Jeg laver også frikadeller, så der altid er sådan nogle i fryseren – så er der ingen undskyldning for at falde i jamen-vi-HAR-jo-ikke-noget-mad-i-køleskabet-så-vi-må-få-take-away-i-aften.. For så er der fryseren! Ellers laver jeg juice af æbler og gulerødder og bruger det overskydende i bolledejen 🙂

  3. Jeg vil gerne spise sundere end jeg gør, så vil da elske at få fingrene i denne bog 🙂
    Jeg skærer altid peberfrugter og gulerødder som ligger i hhv. plastpose og bøtte med vand i køleskabet – så er der altid sunde snacks til de sultne…

  4. gemmer madrester og laver ugentlige restemenuer
    samler vand der løber inden det er varmt til opvask, bruger vandet til vanding af blomster – når det er afkølet

  5. Jeg kommer grøntsager i næsten alt 😉 min kæreste er som et barn på det punkt, så tit bliver de blendet til ukendelighed .. Men så kan 200g hakket kød nemt give kødsauce til 2-3 dage 😉

  6. 2 lodder
    Alle grøntsagsrester fryses og når der så er nok, så har jeg til den skønneste suppe.

  7. 1 lod her.
    Jeg har ikke bare ét sparetip, men en lang lang liste! Det hele står på min blog på denne side: http://opholdsrum.wordpress.com/su-venlig-madlavning/
    Det ALLER bedste tip må dog være… Hmm… Madplan. Med en madplan får man styr på at bruge alle indkøbte varer, udnytte sine rester, mindske impulskøb, og derudover sparer man penge ved at planlægge ud fra ugens tilbud og ved storkøb. 🙂

Skriv et svar

