Morgenmad med skyr og frugter

Jeg er personligt gået hen og blevet ret vild med skyr til morgenmad, i starten skulle jeg lige vænne mig til smagen, så købte alle de slags skyr de havde i netto og fandt min favorit, som bare er neutral.

(For jer som ikke ved hvad skyr er: Så er skyr er et syrnet mælkeprodukt, der er fast på samme måde som græsk yoghurt. Skyr er fedtfattigt med en fedtprocent på 0,2 procent og har et meget højt indhold af protein og er meget mættende)

skyrmorgenmad1Du skal bruge: 
æble
vindruer
blåbær
appelsin
vanilje pulver
skyr neutral
solsikkekerner
pinjekerner

Fremgangsmåde: 
Rist pinjekernerne og solsikkerne på en pande
Bland skyren med presset appelsin juice og vaniljepulver
Riv et æble
Kom nu alle ingredienserne op i morgenskålen og spis 🙂

2 thoughts on “Morgenmad med skyr og frugter

  1. Virkelig lækkert, og overraskende mættende 🙂
    Hvorfor har jeg dog nogensinde brugt vaniljesukker? 😮

  2. Hej Line,

    Ja, man tror man skal have sukker på morgenmaden.. Men hvis bare man bruger søde frugter i stedet behøver man slet ikke sukker.
    Skyr er nemlig overraskende mættende 🙂
    Læg din vanijlesukker langt væk og brug vaniljepulver i stedet 🙂

    Kærligst Philippa

Skriv et svar

