Hjemmelavet kys

Fandt lige en opskrift fra julen af, som jeg ikke har fået lagt ind – så må hellere skynde mig at komme med opskriften da den er virkelig god!!!!

Jeg ville ha’ lavet hjemmelavet kransekager, men havde læst forkert i en opskrift – og da jeg ikke bare vil smide tingene ud, prøvede jeg at eksperimentere med det jeg havde mislykkedes med. Så tænke jeg ville prøve at lave hjemmelavede kys, selvom der slet ikke er så meget sukker i som de rigtige. – men det jo kun godt  : )


men hold da helt fast – hvor blev de bare super gode, familien var også vilde med dem og sagde de var bedre end dem man købte – de var ikke så tørre og kedelige. 

Skærmbillede 2013-02-08 kl. 22.42.25

Du skal bruge:

  • 180 gram rørsukker
  • 100 gram æggehvider
  • Friske hindbær
  • Rød farve

Fremgangsmåde:

  • Pisk æggehvider og sukker sammen til en stiv masse, men inden den bliver alt for stiv kommer du friske hindbær i sammen med lidt rød farve.
  • Når massen er stiv nok, kommes den op i en sprøjtepose, og trykker massen ud i små kys på bagepapir. (Jeg brugte bare almindelig frostpose, jeg klippede hjørnet af – derfor ser de lidt anderledes ud)
  • Bages ved 120 grader (ingen varmluft) i en time.
  • Voila – så der sgu hjemmelavet kys af la Philippa
Skriv et svar

