Pita brød

Haps haps haps – i en længere periode har jeg VIRKELIG haft en træng til at spise pita brød, sidst jeg spiste det var i mit tidligere liv.. (Glutenliv)

Ligeså meget jeg har savnet det – ligeså godt smagte det! Det var virkelig noget jeg kunne spise dag ind og dag ud, overvejede virkelig også, at gå ned til “Ahaa!” på Blågårdsgade og bede om en Falafel sandwich, men bare med mit eget brød. (da de er super lækre og billige)

pita

Du skal bruge:

  • 25 g. gær
  • 3 dl lunken vand
  • 2 spsk olie
  • 2 tsk havsalt
  • 250 g. Glutenfrit mel
  • 1 spsk fiber husk

Fremgangsmåde: ( 6stk.)

  • Bland alle ingredienserne sammen i en røremaskinen, og lad den røre i ca. 3 min. indtil dejen den er klisteret.
  • Kom olie på hånderne og form dejen til boller og mad dem flade som pitabrød på en bageplade
  • Lad dejen hæve i 2-4 timer
  • Tænd ovnen på 225 grader
  • Tryk de formede boller flade igen
  • Pensl dem med æg
  • Kom dem i ovnen i ca. 10 min. på 225 grader
  • Færdig!

‘ Dejen fungere også super fint til nogle lækre luftige boller

Kun fantasien sætter grænser til hvad man kommer i. 

One thought on “Pita brød

  1. Pingback: Luftige boller (glutenfri og laktosefri) | idiotdinosauer

Skriv et svar

