Vaniljekranse (glutenfri)

Er du træt af at få oppustet mave af gluten kager, så prøv denne her opskrift.
Du vil ikke blive skuffet.

Jeg er i den vildeste julestemning – bager og bager på livet løs.
Kan simpelthen ikke få nok af de julekager og kanel.

 & Endelig og jeg mener ENDELIG har jeg fundet ud af at lave de bedste vanilje kranse jeg nogensinde har smagt. De smager ligesom dem med gluten.


Du skal bruge følgende:

  • 1 tsk. vanilje pulver

  • 175 g. smør

  • 250 g. Mix C. Fra Schär

  • 1 stk. æg

  • 125 g. sukker

  • 80 g. mandler

  • 1 stk. vanilje stang

Fremgangsmåde:

  • Tænd ovnen på 190 grader

  • Blend mandlerne til mel

  • Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melen og kom det i røremaskines gryde (brug først fingerne og så din røremaskine)

  • kom sukker, mandelmelet og  vaniljepulveret og kornene fra vaniljestangen i og rør igen med røremaskinen. stop ikke før det er blevet til en “cream”

  • Slå ægget ud i “dejen/creamen” og rør igen

  • Kom vanilje”dejen” i en sprøjtepose med en stjernetylle og form nu vaniljekransene på en bageplade med bagepapir

  • Kom pladen i midten af den den varme ovn

  • Lad dem bage i 6-8 minutter, men hold øje.

  • Tag dem ud og lad dem stå og køle HELT af.

     

Er så spændt på om I bliver lige så begejstret for dem som jeg er, så læg endelig et indlæg .

8 thoughts on “Vaniljekranse (glutenfri)

  1. Disse er de allerbedste vaniliekranse jeg nogensinde har smagt….jeg har spist vaniliekranse førend vi blev glutenfrie, men intet i nærheden af disse….vi er vilde med dem – det blev straks vores favoritjulekage….tusind tak

    • Hej Dorthe,

      Hvor er jeg bare SUPER glad for du er så vilde med dem. – jeg troede heller ikke glutenfrit kunne smager bedre end dem med gluten 🙂

      – Rigtig god jul og godt nytår.

      Kærligst Philippa

    • Hej Anny.

      Tusind tak – bliver så glad, når folk kan lide dem.
      Jeg brugte flere uger på at finde frem til en ordentlig opskrift og tog 20 kilo på 😂😂 (det sandt)

      Håber du får en fantastisk jul
      Kærligst Philippa

Skriv et svar

