Æblegrød (gluten og laktosefri)

Som lovet..

mine æblegrød.

En med Anis:

  • Mange æbler
  • En vanilje stang
  • Noget sukker (kom det i du vil)
  • Vand (lidt vand, ca. en dl)
  • En Anis
  • Halv Citron

En med Kanel:

  • Mange æbler
  • En vanilje stang
  • Sukker efter eget behov
  • Vand (ikke så meget)
  • En Kanel stang
  • Saften fra en halv Citron

En med Citron: den vi kalder for den almindelige æblegrød

  • Mange æbler
  • En vanilje stang
  • Sukker alt efter hvor sødt man vil have det
  • Lidt vand
  • Saften fra en hel Citron

Lad alle ingredienserne koge i en gryde indtil det bliver TIL en grød.
Tag vaniljestang, Anis, og kanelstang op og lad grøden blive kold.

Resten ved i jo godt hvad der skal til 🙂 (flødeskum og knas – jeg kommer en tsk vanilje pulver i fløden, da jeg ikke kan få nok af vanilje smag)
da jeg som sagt ikke kan tåle noget med gluten må jeg lave min egen knas og det er bare forskellige kerner, frø og nødder og er ristet på panden sammen med noget sukker som er blevet karamelliseret

 

Skriv et svar

