Morgenmad (glutenfri og laktosefri)

Arrrrh..!

MORGENMAD SIGES JO AT VÆRE DET VIGTIGSTE MÅLTID PÅ HELE DAGEN, MEN SYNS BARE TIT OG OFTE BLIVER DET NOGET HURTIGT NOGET, specielt når man skal aflevere barn i vuggestue og fået gjort ham klar inden.

Igår havde jeg sådan lyst til hjemmelavet boller, Frisk presset gulerod/æble/ingefær saft/jucie og lidt yoghurt. SÅ gik strakt i gang med at finde de forskellige køkkenredskaber frem.

Opskrifterne: 

Juicen: 

En masse gulerødder
Stort stykke ingefær
Et par æbler
Lidt olie & honning
(alt sammen igennem min philips juice presser)

Yoghurt: 
Græsk yoghurt 2%
Ahornsirup
Ristede mandler og cornflakes
(på panden med honning og sukker)
glemte frugten til at pynte på

Bollerne: 
500 g. af tre forskellige typer glutenfri mel
to tsk. salt
to spsk. olivenolie
En masse fiber fra forskellige kerner
330 ml. lunken vand
i ovnen i ca. 15 min.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Det var virkelig ubeskriveligt lækkert, burde “forkæle” mig med sådan en hyggelig morgenmad ind imellem. Man bliver jo virkelig i et godt humør af det.

Fik så meget energi at jeg gik i gang med nogle forsøg på forskellige æblegrød, som jeg sad og tænkte over imens jeg nød min friske morgenmad.  jeg vil lægge det ud på bloggen senere på ugen 🙂 Men indtil da håber jeg inderligt i vil lave samme portion morgenmad : )

Skriv et svar

