Billedespam : Før og efter billeder af kolonihaven Hopla

Hvor har jeg dog bare glædet mig til at vise min (vores) kolonihave frem. Vi fik nøglerne i Juni måned kort tid før min fødselsdag. Hvilke jo var den BEDSTE fødselsdagsgave en fremmede person kunne give mig (os)

Før: Køkkenet
Jeg var/er faktisk glad for den røde farve og cigar kassen, så vi har egentlig ikke lavet det vilde med køkkenet 🙂
NU: 
Farver gør mig så glad, og da jeg var tilfreds med
hvordan køkkenet så ud, tænke jeg gulvet skulle være en knald farve.. SÅ det blev grøn! Den skal lige have en gang mere, men det bliver sgu ikke nu (:



ER DET BARE RETRO EL. HVAD!?
Vi manglede plads, så manden satte lige en hylde op af det vi havde liggende .. & hvem elsker ikke at lave mad til musik??
Genbrugte de knopper der var og fik  min søde nabo til at hækle
disse knopper, da jeg desværre ikke
selv kan hækle.
Før : Soveværelse
Sengetæppet, gardinerne, bogkassen og lampen beholder vi.
Resten.. ud med det og til genbrug.
NU: 
Bogkassen har fået en anden farve
Lampen var så grim at den var fed.
Columbus elsker at lege med skabe, så købte dette vitrineskab og malende den med de farve vi vi lige havde liggende..
Billederne på væggen var i huset, men syns det der er lidt grimt var lidt sjovt så det kom ind på Columbuss værelse.. (stakkels knægt)
Før: Stuen
Det er jo skide sjovt at se før og efter billeder og se hvordan det egentligt så ud før. Man glemmer jo hurtigt hvordan tingene har set ud. Og jeg som ikke syns vi har nået så meget..
NU:
Kan i genkende vitrineskabet?
Købte det på aktion i sommers på aktion i kolonihaven på deres årlige loppemarked.
Nu er det bare blevet malet hvidt og ser så meget federe ud en da det var orginalt. 

  
 Er det ikke vildt så meget hvid kan gøre forskel?!
     
Der er ingen billeder af Toilettet, da vi ikke har gjort noget ved det.. Vi mangler ideer!
Håber i kan lide hvad i ser, hvis ikke…… er jeg egentligt også ligeglad (: For jeg elsker det!! 🙂 Hver sin smag..
11 thoughts on “Billedespam : Før og efter billeder af kolonihaven Hopla

  1. Jeg kan super godt lide det…! Det grønne gulv og det røde køkken spiller rigtig fedt sammen, samtidig med at der stadig er en kolonihave stemning over det. Ja, hvidt kan virkelig gøre en forskel! I “bor” meget hyggeligt, kreativt og varmt!

    • Hej Line,

      Hvor du sød – men er så meget i tvivl om ikke det kan gå hen og blive alt for hvidt hvis jeg maler køkkenet hvidt også .

      Jeg har faktisk tjekket din blog uden fra den dag vi overtog kolonien – super fint sted i også har jer!!!!

      Glæder mig sådan til at komme i kolonihaven igen – de åbner for vandet til Marts (samme måned jeg føder nummer 2.) så skal jeg bare så alle grøntsager og krydderier. mums.

      Kærligst Philippa

  2. Tak for rundvisningen. Det var sjovt at se forvandlingen, især fordi jeg selv sætter kolonihavehus i stand for tiden. Jeg er især vild med jeres børneværelse. Det ser bare skønt og indbydende ud.

    • Hej Rikke.

      Jeg har faktisk lavet mere om på børneværelset, burde lægge billeder op 🙂
      eller har jeg instagram hvor jeg hedder Philippa_lipsius der ligger nogle flere billeder af kolonien,
      Ej hvor fedt, hvor har du købt kolonihenne?
      det bliver du så glad ved, det er vitterlig det bedste køb ever 🙂

  3. Hvor er det fedt!
    Vi har også lige købt kolonihave og skal til at sætte istand. Har tænkt mig at køre helt samme stil som dig – ALT skal males hvidt!!! Nu er det brunt og orange og nikotin stinkende :-/
    Hvad har du gjort ved træet inden du malede? Både vægge og gulv

    • Ej, hvor fedt!!! HVor henne så??

      Vi har faktisk ikke vasket det ned eller givet grundrens- vi var for utålmodige 🙂
      – men burde vi nok ha’ gjort, for vi malede siiiindsyg mange gang pga. det gule kom frem i træet..

      Hvor langt er i nået med jeres projekt nu?

      Kærligst Philippa

      • Vores ligger også i Brøndby. (Afd 7)
        Jeg er SÅ træt af at male! Men mangler stadig at give alle vægge og lofter 1 gang mere og skal så igang med at male gulvene.
        Gider ikke rigtig mere nu, men er nødt til at give den gas her i løbet af vinteren, så det kan blive klar til næste år – glæder mig vildt meget til at skulle flytte derud til sommer 🙂

      • Heeeey Sørine.

        Beklager mit sene svar.

        Jeg var i kolonihaven i dag.. JEg skulle hente nogle ting. Men jeg havde sådan en lyst til at kører fordi 7’eren (brøndby haveby- ikk?) min hedder harekær.
        og se om jeg kunne finde en der var i gang med at male hvidt 🙂 Dit projekt lyder så spændene, og det bliver så meget det hele værd!!! stranden ligger jo kun 10min væk på cykel.
        Er i noget meget længere end sidst?

        Kærligst Philippa
        Glædelig jul.

Skriv et svar

