Luftige boller (glutenfri og laktosefri)

Jeg elsker simpelthen de her boller, det er de bedste jeg nogensinde har lavet. Og så er de LUFTIGE!!! Tænk engang det kunne lade sig gøre..

Glutenfri boller :
* 50 g gær
* 5 dl lunken vand
* lidt sukker (bestemmer selv)
* 1 dl Olie
* 3 tsk flage salt
* 10 dl Schär B mix
* pensl med æg
* drys med dine yndlings frø eller kerner

– 180 grader i oven, 20-25 min.

(Prøv evt. også de her, men lav dem om til boller https://idiotdinosauer.wordpress.com/2013/01/14/pita-brod/)

10 thoughts on “Luftige boller (glutenfri og laktosefri)

      • Hejsa. Det lyder rigtig godt! Skal man have fat i denne mix b pose fra schar for at kunne lave disse boller? I så fald hvor finder man sådan en pose henne?

    • Hej Lisette

      De skal bare hæve ca. en halv til en hel time – til de er vokset lidt 🙂 Der er jo en del gær i.
      Men hvis du putter mindre gær i, kan du lade dem hæve natten over og bage dem som morgenboller 🙂

      Kærligst Philippa 🙂

    • Hejsa,

      Ja, bruger to skeer med olie eller vand på – så det lidt lettere.. Når så der et gået et stykke tid, former jeg bollerne med hænderne.

      Håber du vil kunne lide dem 🙂

      Kærligst Philippa

    • Hej Anja.

      Tusind tak, de smagte virkelig også godt.
      Jeg ville tro der var en 9 stk? Men er virkelig ikke sikker.. Ellers hvis du skal bruge mange former du dem jo bare lidt mindre og hader stå længere til hævening.

      Kærligst Philippa

  1. Hejsa.

    Tak for din lækre opskrift.
    Jeg har tilladt mig at lave en smule om på den. Jeg har tilsat glutenfri surdej og derfor taget en lille del af vandet fra.
    De er rigtig gode nu, hvor de er nybagte.
    Jeg fik 12 boller 🙂

    Hvordan er din erfaring med hvordan de er efter en dag – nogle dage??
    Jeg synes tit jeg oplever at glutenfrit brød bliver tørt og kedeligt.
    Hvordan opbevarer du brød/boller?

Skriv et svar

